Favorite Friday: mijn favoriete TV-programma

Hoi. Wat leuk dat je er bent!

Vandaag tijd voor een vaste rubriek: Favorite Friday. Elke vrijdag laat ik je een van mijn favorieten zien, vandaag: mijn favoriete TV-programma van dit moment: De kwis!

Een satirisch programma met 4 kwismasters, 1 presentator en 1 kandidaat. De kwis was eerder onderdeel van een programma van Paul de Leeuw: Langs de leeuw. Maar nu is het een zelfstandig programma en is elke zaterdagavond om 21.00 uur te zien op Ned. 1

Het is een kwis met vragen over actuele gebeurtenissen met een satirisch karakter. Kwismasters zijn de bekende cabaretiers: Joep van Deudekom, Rob Urgert, Niels van der Laan en Jeroen Woe. Paul de Leeuw presenteert het programma en ontvangt elke week een kandidaat (bekende Nederlander) die de Kwis gaat spelen.

Het programma wordt op zaterdagmiddag opgenomen in Almere en nog diezelfde avond uitgezonden, het is dus altijd actueel. Wij vinden dit programma zo leuk om te kijken dat wij op zaterdag 15 maart zelf een aflevering hebben bijgewoond. We hadden geluk, want Guus Meeuwis was te gast!

Deze foto maakte ik vanuit het publiek. We zaten vlak achter de desk waar Paul en Guus zitten. De foto is een beetje wazig, maar geeft je toch een idee van de sfeer.

Wat ik het allerleukste van de Kwis vind zijn de liedjes door Niels van der Laan en Jeroen Woe. Hieronder zie je die van de aflevering van 15 maart.

Dit seizoen komen er niet meer zoveel afleveringen, maar een nieuw seizoen is al in de maak. Kijken dus!

Als je op het logo klikt (bovenste plaatje) dan kom je op de Facebook pagina van de Kwis. Daar heb ik ook de foto van Guus en Paul vanaf gehaald:) Via deze link kun je eerdere afleveringen terugkijken –> KLIK

Ken jij de Kwis? Wat is jouw favoriete TV-programma?

Bedankt voor het lezen. Tot morgen!

handtekening

4 gedachten over “Favorite Friday: mijn favoriete TV-programma

  1. Nicole

    Ik keek het altijd toen t nog bij langs de leeuw was. Ben toen ook naar uitzending van Paul geweest.. Kei leuk. Wist niet dat het nu een apart programma was, leuk!

  2. Happy Lioness

    Hier zijn de krimi’s favoriet: CSI en criminal minds. En tja ook kan ik nog steeds genieten van The Voice en X-factor.

Geef een reactie

