DIY: Pasen

Hoi. Wat leuk dat je er bent!

Vandaag de tweede DIY speciaal voor Pasen. Voor ik er aan begon twijfelde of het zou gaan lukken. Wanneer je verder leest zal je begrijpen waarom ik twijfelde en of dit terecht was.

Eerst even de benodigdheden op een rijtje: waterballonnen, een plastic bakje, behanglijm (ik gebruik witte knutsellijm van de Action), (haak)garen of ander touw en een schaar.

Allereerst blaas je de waterballon op. Dit gaat een beetje lastig, maar uiteindelijk lukt het. Ik heb ze niet al te groot gedaan, om zoveel mogelijk een ‘eivorm’ te krijgen. Dan de behanglijm aanmaken, of de knutsellijm in het bakje doen.

Vervolgens het garen stukje voor stukje door de lijm halen en op de ballon plakken. Ik heb geen patroon aangehouden, maar gewoon willekeurig het garen er om gewikkeld.

Vervolgens leg je ze te drogen op een ondergrond die vies mag worden, ik heb een open geknipte vuilniszak gebruikt.

Na een nacht drogen zag het er zo uit. So far so good.

Maar toen, éven de ballonnen lek prikken was het idee. Tot dit gebeurde:

De lijm had een laagje tussen de ballon en het touw gevormd, waardoor de ballon niet eens knapte, maar keurig in vorm bleef:) hmm… toen ik de voorbeelden op internet zag leek het zo makkelijk. Achteraf denk ik: toch behanglijm gebruiken, of misschien deze lijm mengen met water. Ik weet het niet zeker, maar dit was in elk geval niet goed.

Maar goed, ik geef natuurlijk niet zomaar op. Dus dik 3 kwartier geprutst met schaar, schilmes en een tornmesje. Dat leverde een hoop rotzooi op en nog steeds niet helemaal het gewenste resultaat.

Maar toen kwam Martijn thuis. En mannen zijn nog eenmaal mannen, dus zijn eenvoudige oplossing was: vuur!:)

Met uiterste precisie probeerde hij de lijmresten zo goed mogelijk weg te branden. Lukte nog aardig ook… Op 1 ei na:)

Dus zie hier: het eindresultaat.

Van ver af (heel ver weg) ziet het er nog best aardig uit.

Over die ene verbrandde zullen we het maar niet meer hebben……;)

Ik heb getwijfeld of ik dit online zou zetten, maar omdat ik denk dat het met (verdunde) behanglijm een stuk beter gaat, heb ik het toch gedaan. Mocht je het niet willen proberen, hoop ik dat je in ieder geval gelachen hebt om mijn poging;)

Mocht je het toch willen proberen: laat je wel het resultaat zien? Fijne paasdagen! 

Bedankt voor het lezen. Tot morgen!

handtekening

 

10 gedachten over “DIY: Pasen

  1. troelnl

    Ik zou ook dat soort dingen uithalen hoor. Gisteren heb ik nog geblogd over een paasstol waar ik echt te veel zout in had gegooid. Tja, dan kan je wel doen alsof het ding heerlijk is, maar waarom niet eerlijk zijn in dat je niet zo handig bent geweest? Ik vind het juist een leuke switch aan het verhaal geven!

    1. bymirandaa Berichtauteur

      Bedankt voor je reactie:) ik heb gelijk ook even op jouw blog gekeken, leuk!

      Ik vind het ook interessant om te lezen wanneer er ergens iets fout gaat, daar leer je alleen maar van:)

Geef een reactie

