La Roche-Posay: Stash

Hoi. Wat leuk dat je er bent!

Vandaag een uitgebreid artikel over La Roche-Posay. Een lijn met huidverzorging voor alle huidtypes. Ik zal toelichten hoe ik er mee in aanraking ben gekomen, waarvoor ik het gebruik en wat ik er van vind.

La Roche-Posay (vanaf nu afgekort tot LRP:)) is het eerste dermatologisch thermaal centrum in Europa waar jaarlijks 10.000 mensen met huidziekten behandeld worden. Denk hierbij aan atopisch eczeem en psoriasis. Ook voor de ‘normale’ huid hebben ze natuurlijk allerlei producten. Het wordt o.a. verkocht bij de apotheek en natuurlijk online. De producten zijn niet goedkoop, maar ik vind het zeker de moeite waard!

Mijn moeder is apothekersassistent, aangezien de producten van LRP verkocht worden bij de apotheek krijgt zij daar regelmatig informatie en cursussen over. Altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes dus.

Omdat ik psoriasis heb en al mijn hele leven moeite heb met het vinden van geschikte verzorgingsproducten en-merken, moest mijn moeder na haar eerste kennismaking met LRP direct aan mij denken. Gelukkig maar:)

Om maar met het klapstuk te beginnen: Eau Thermale. Eerlijk is eerlijk, toen ik dit van mijn moeder kreeg om uit te proberen was ik nogal sceptisch en lacherig. Ik bedoel, kom op! Op de ingrediëntenlijst staat ook echt maar 1 ingrediënt (ik citeer): “Aqua/Water”:) Ik dacht, we worden opgelicht waar we bij staan. Wie koopt er nou een flesje water van 7 euro, terwijl het voor bijna niks gewoon uit de kraan komt?:)

Maar natuurlijk heb ik het trouw uitgeprobeerd en ben verkocht. Het werkt echt! Volgens LRP vermindert het irritaties en jeuk, verzacht het de huid, verbetert het de afvoer van afvalstoffen en kalmeert het een branderig gevoel en de roodheid.

Doordat dit thermale bronwater het enige bronwater is dat van nature rijk is aan Selenium, heeft het kalmerende, herstellende en verzachtende eigenschappen. Je kunt het kopen zoals je hierboven ziet. Puur het bronwater in een verstuiver, maar dit water is ook het belangrijkste ingrediënt van alle andere producten van LRP. Je koopt dus niet zomaar een flesje water gelukkig.

Wanneer ik dit gebruikt heb voelt mijn gezicht echt een stuk zachter. Ook kalmeert het een branderig gevoel (flesje in de koelkast en na een middagje zonnen gebruiken!) en vermindert het bij mij de irritaties en jeuk. Ik gebruik het als volgt: na het douchen spuit ik dit op mijn gezicht, laat het 2/3 minuten inwerken en dep mijn gezicht dan voorzichtig droog. Vervolgens smeer ik mijn gezicht in met de crème:

Dit is de gezichtscrème die ik gebruik. Het heeft een handig pompje, wat erg hygiënisch is. Ik gebruik dit nu ruim 10 maanden en kan er nog ongeveer 2 maanden mee gok ik. Erg zuinig in gebruik dus. Dit is de beste crème die ik ooit gehad heb.

Mijn nieuwste aanwinst is dit product voor de lippen. De lijn ‘cicaplast’ versnelt het herstel van de beschadigde huid. Het is er o.a. ook voor de handen. Maar ik heb dus deze voor mijn lippen. Het helpt gebarsten, geïrriteerde en schrale lippen te herstellen. En ik ga in herhaling vallen, maar het werkt echt! Ik heb dit nu ruim een week gebruikt en mijn lippen zijn zachter dan ooit:)

Hier zal ik kort over zijn: lipikar Baume AP. Anti-jeuk lichaamsbalsem noemt LRP het. En dat is precies wat het is. Wanneer de huid droog is, kan het snel gaan irriteren en jeuken, wanneer je het insmeert met deze crème is dat direct verleden tijd. Het is ook zeer geschikt om te gebruiken voor baby’s en kinderen en het allermooiste: het trekt supersnel in, dus je kunt je direct aankleden en loopt niet nog tijden rond met vette handen. Zowel mijn man als ik gebruiken dit dagelijks. Niet meer weg te denken uit onze verzorgingsroutine.

Deze crème is speciaal voor mensen met psoriasis. Binnenkort komt hier een uitgebreide review over online. Want ik heb er veel over te vertellen:) Ik kom al jaren bij de huidarts en heb al een hele rits aan smeerseltjes voorgeschreven gekregen, maar niet 1 werkte zo goed als deze. Die ik gewoon zelf koop:) Komt geen huidarts aan te pas.

Nou hoor ik je denken, wat een lofzang. Is er dan niks negatiefs te melden? Toch wel. Een tijdje geleden kreeg ik een aantal van deze kleine shampoo proefjes om eens uit te proberen. Ik stapte er super enthousiast mee onder de douche. Ik ben inmiddels groot LRP fan en kon me niet eens voorstellen dat het niet zou bevallen, maar helaas. Dit dus wel. Het ligt denk ik niet aan de shampoo, maar aan mij. Het doet gewoon niks voor mij. Het moet helpen tegen roos en hardnekkige jeuk. Nou heb ik geen roos, maar wel psoriasis op de hoofdhuid, dus ik hoopte dat het zou helpen tegen de jeuk. Helaas. Maar misschien (waarschijnlijk:)) doet dit wel wat het moet doen voor iemand met roos.

Mocht je benieuwd zijn naar meer, volg dan deze link (klik) naar de officiële website. Daar vind je ook verkooppunten, alle lijnen met alle producten voor alle verschillende huidtypes en meer. Ben je benieuwd naar de producten, ik heb binnenkort een leuke winactie, dus houd mijn blog in de gaten:)

Mocht je specifieke vragen hebben, laat ze dan achter in een reactie op dit artikel. Ik zal je (met hulp van mijn moeder) zo goed mogelijk proberen te helpen. 

Bedankt voor het lezen. Tot morgen!

handtekening

 

3 gedachten over “La Roche-Posay: Stash

Geef een reactie

