Recept: eiersalade

Hoi. Wat leuk dat je er bent.

Na de paasdagen heb ik altijd een aantal gekookte eieren over. Maar wat doe je er mee? Weggooien vind ik zonde en te lang bewaren is natuurlijk ook geen optie. Daarom laat ik je vandaag zien hoe ik er eiersalade mee maak:)

Ik begin met het fijn maken van de gekookte eieren. Ik heb er nu 2 gebruikt, maar je kan dit natuurlijk aanpassen naar de hoeveelheid die jij nodig hebt.

Ik snijd de eieren eerst met behulp van een eiersnijder in kleine stukjes en daarna prak ik ze nog wat fijner met een vork.

Vervolgens voeg ik een beetje mosterd en mayonaise toe. Op gevoel. Begin met een klein beetje, je kan later altijd nog meer toevoegen.

Zo moet het er dan ongeveer uitzien. Net genoeg mayonaise en mosterd dat het ei aan elkaar blijft plakken.

Na smaak voeg ik peper, zout en kerrie toe. Daarna alles even goed door elkaar roeren.

Beetje fijngesneden bieslook erbij en klaar ben je!

Lekker voor op de boterham of een toastje. Maar ik maak ook graag ‘bakjes’ van komkommer en tomaat. Dat doet het bijv. ook altijd goed op een hapjesschaal of bij een brunch omdat het er zo gezellig uitziet.

Voor de cherrytomaat: eerst een heel dun plakje afsnijden zodat hij makkelijk blijft staan. Dan het kapje eraf. Vervolgens snijd ik met een mes heel voorzichtig langs het randje en haal dan met een klein lepeltje zoveel mogelijk eruit. Zorg ervoor dat je dit voorzichtig doet zodat je niet door de bodem prikt!

Voor de komkommer: Ik snijd dikke plakjes en haal het meeste van de schil eraf. Voor de sier laat ik een paar kleine streepjes zitten. Vervolgens met de appelboor een rondje in de komkommer drukken. (let op, niet helemaal door de komkommer heen, er moet een bodem overblijven voor je ‘bakje’). Vervolgens met een klein lepeltje de zaadlijsten zo goed mogelijk verwijderen.

De inhoud van de tomaat en komkommer kun je natuurlijk gewoon weggooien, of je geeft ze aan de hond, zoals ik altijd doe. Hij zal je dankbaar zijn;)

En dan hier het eindresultaat. Ik doe er altijd nog een heel klein beetje fijngesneden bieslook overheen, gewoon omdat het mooi staat.

Wat doe jij met de overgebleven eieren? 

Bedankt voor het lezen. Tot morgen!

handtekening

9 gedachten over “Recept: eiersalade

  1. Nicole

    Ik doe eiersalade altijd met ui er nog door en beetje curry/sambal..
    En die bakjes maak ik ook wel eens..! Bij ons gaan de restjes juist naar het konijn.. De hond lust het niet en het konijn is gek op groenvoer!

    1. bymirandaa Berichtauteur

      oh dat is ook grappig:) onze hond lust werkelijk alles, kan me haast niet voorstellen dat ie iets niet zou willen hebben haha. Wel handig dat jullie konijn het lust, kun je er tenminste iemand mee blij maken:)

Geef een reactie

